Nuffnang

lu ikot gua, gua ikot lu. tarak hal punya.

suka blog ni? macam laik a gisik? zasss

Monday, December 06, 2010

minyak naik? gula naik? pening ni brader.

apekejadahnydela kerajaan buat ni. beragak la nak naikkan minyak pun. dulu yang naik sampai dekat 3 inggit tu alasan pasal minyak dunia naik.

ni minyak dunia x naik apa pun x naik apahal pulak boleh tiba tiba naik? ni yg aku musykil ni.

nak menipu duit orang memang pandai la. yg aku paling x buleh tahan die punye lawak bile tahun ni janji minyak x naik, tiba tiba naik. baca sini kehkekehkeh.

cuba membuat lawak?


kenapa makin banyak subsidi kerajaan nak hapuskan? duit untung negara ni setaun x ke beratus bilion bilion?

1 bilion = 1000 juta

peh. xkan la subsidi tu pakai sampai beratus bilion jugak. aku yg x reti ni pun tau beze gak kot.

minyak ron95 harga paling latest = RM1.90 seliter

minyak ron97 harga paling latest =   RM2.30 seliter

minyak diesel harga paling latest = RM1.80 seliter

gula harga paling latest = RM2.10 sekilogram


ron97 RM2.30 seliter? nak mampos punye mahal. diesel harga dekat dekat dengan ron95. dahtu apegune pakai diesel duk kene bayar cukai jalan mahal nak mampos? gula tu bahan makanan asas tu weh. xkan la xde timbang rase kottt.


Kerajaan berpendapat, langkah tersebut akan dapat diterima dan difahami oleh rakyat,” ujarnya kepada para pemberita dalam taklimat berhubung gelombang kedua program rasionalisasi subsidi di sini, Jumaat.


ni apekebangangnye? baca sini

gula RM 2.10????
lepas krisis minyak 2.70 tu minyak sepatutnya jadi lagi murah kot.
ni dah dekat dekat naik.
aku bukan nak cakap ape sangat la kan. org yg duk bincang pasal benda ni dalam parlimen tu boleh la berpendapat rakyat terima pasal die x tau rasa jadi rakyat macam mana. gaji dorang aje dah puluh puluh ribu. yang paling syiok sekali nak buat ape pegi mane mane nak CLAIM je kerje. haremsss. mmg senang kau cakap naik itu naik ini.

rakyat ni setakat beban aje ke? ke setakat tukang cuci sampah engko?

rakyat lantik kau pasal nak menyenangkan lagi taraf hidup. nak lagi selamat. rupenye rupenye dah macam suruh beruk jage pisang. porkeymark!

aku yang setakat naik motor ex5 ni pun dah merasa sakit nak isi minyak. inikan pulak yg dah ade kerete. paling perit nak tanggung anak bini lagi. aku xpela bujang lagi. ni pun harap duit ptptpu lagi. haih.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...