Nuffnang

lu ikot gua, gua ikot lu. tarak hal punya.

suka blog ni? macam laik a gisik? zasss

Wednesday, December 22, 2010

teringat aku zaman dulu dulu. kehkehkeh. rindu la.


peh.. aku teringat dulu kecik kecik pegi skolah bawak ikan mase musim ikan, bawak gasing musim gasing, main kad tepuk, kalah amik kad budak tu. ambik ubat pensel cocok kat tengah pemadam pusing pusing atas meje. main lawan pemadam. main bola cop bia kene kepale. main jentik tutup botol kat blakang kelas. nyanyi lagu rindu serindu rindunya taim bosan bosan.

kalau yang jadi pengawas tu memang bes. wkakakakaka. keluar rehat awal. dapat tulis name budak. buku catitan macam cota dah jadinye. paling xleh bla ade pengawas yang nerd celake tu ugut " aku tulis name ko kang!" wkakakakakakakakaka. apekebende la sial.... klakar betol. kehkehekhekh. pastu dalam kelas kan ade rancangn makanan tambahan. dapat susu freee. agak agak susu tu ade lebih je, memang kebas kongsi reramai. wkakakakakakakakakak

tolong cikgu golek golek ketas pekse. ketas pekse zaman dulu kalau padam kuat kuat nanti die koyak. pameran buku mesti memanjang je ade. kehkehkeh. buku mase tu memang minat bace buku cite kanak kanak je la. wkakakakaka. kedai buku sekolah paling slalu beli kat situ pun ketas lukisan seposen dgn pemadam nak buat memaen. klehkehkehkeh. paling bes dekat depan kedai buku kecik tu ade mesin buat kopi ke buat coca cola dalam gelas. aku x ingat. yang aku tau. segelas kecik 5posen. kehkehkehkeh.


makmal komputer plak macam biasela panas nak mampos. kipas seploh meter kat bumbung. mane nak rase. wkakakakakaka. main game mario kaler merah itam merah itam. main seruling dalam kelas muzik. tebalikkan meje, main perang pakai getah dengan ketas lipat lipat bajet peluru. kacau budak pompoan sampai menanges. cikgu ugut nak gantung kat kipas. main pembaris besi yang boleh gulung gulung. main tikam seposen. beli sengkuang siap ngn kacang seposen. beli apam balik harge 2 posen. taim dah abis sunat, jalan tekangkangkangkang pegi kelas. main lompat lompat atas tayar hiasan. makan roti canai kat kanti pastu lipat tepi tepi bucu x nak bagi kuah tumpah. nasi ayam sepinggan kecik RM1.50. ade ayam kecik cinonet dengan nasik skit, dengan kuah sikit dengan sambal sikit. kehkehkeh. tu makanan paling mahal kat kantin tu. air sirap satu plastik 5posen ke bape posen. aku x ingat dah. yang aku tau, sape beli ari tu las las, dapat la semut semut tenggelam dalam tu. wkakakakakakakak wkakakakakakakaka.

tengah syok syok makan, usha kete BMW kuning macik kantin. kehkehkehkeh. abis skolah bosan bosan main konda kondi depan kantin. bawak beg tarik tu memang bangge gile babi. taim ade jamuan, masing masing bawak kuih dalam botol. kahakhakhakah. main bola dalam kelas pakai kadbod lipat lipat susun atas meje. ade gol lah. striker lah. kahkahkah. bosan bosan, buku latihan kosong tu buat buku game. pilih jalan mane. salah pilih jalan. meletup. dalam perjalanan buku tu ade dapat pistol lah. bom lah. kahkahkah. yang aku xleh bla, bawak ikan dalam kelas bagi makan keropok lah. kek lapis apollo lah. mane la ikan tu x mampos. kahkahklahkah. main pijak pijak kaki kat belakang kelas. ade lagu die. aku dah x ingat dah. kehkehkeh. ade ke nak main osom buat cocok cocok macam digimon tu. wakakkaakakakak. tiap kali balik skolah, sampai umah wajib tido kejap. penat blaja la kan. kehkehkehkeh.

bawah tangga dekat dgn pejabat sekolah tu tempat stor simpan buku buku teks pinjaman. besepah sepah. kehkehkehkeh

PUSTAKA SKOLAH PUNYA PROGRAM NILAM MEMANG TERBAEK! SAPE RAJIN PINJAM BUKU KONFEM MENANG ( PADAHAL BUAKNNYE NAK BACA PUN BUKU PINJAM TU) WKAKAKAKAKAKAKAKKAAE

KOLAM IKAN TU MASA REHAT MEMANG JADI TEMPAT BUDAK BUDAK BERTENGGEK NAK TENGOK IKAN. PALING BES SKALI TENGOK MASA DORANG TENGAH CUCI KOLAM IKAN. WKAKAKAKAKAKAKAKAKAW

DULU PENOLONG PENGETUA ADE JUAL CENDERAMATA DALAM KELAS. ADE JUAL JADUAL KELAS YANG PAKAI TAMPAL TAMPAL STICKER TU. WKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA

DEKAT BELAKANG DEWAN SKOLAH TU, PAGAR DAH XDE, JADI NAK LINTAS SENANG LA. LINTAS LONGKANG BESAR BAU BUSUK NAK MAMPOS. KALAU TERER LEPAS. KALAU X MEMANG MASUK LONGKANG LA. WKAKAKAKAKAAKAKAKAKAKA

TAIM BUAT UMAH HANTU PALING BES! HANTU SUME MACAM SIAL! TAKUT NYE LEBIH! agak agak hantu tu membe sendiri, terajang sume hinggap. WKAKAKAKAAKKAKAKAKA.

KORANG KENE INGAT MAIN KONDA KONDI BAWAH POKOK BESAR TEPI TONG SAMPAH DEPAN KANTIN SEBELAH KETE BMW KUNING MACIK KANTIN! wkakakakakakakakakaka

ade paling bes mase dulu ade jualan barang terpakai. memang murah.... bukum baju, beg sume ade! wkakkakakakaka. paling aku ingat dulu ade program ape ntah kat skolah. raihan ade datang. umie aida ade datang. wkakakakaka. raihan punye peminat nak mintak otograf sampai tetolak tolak meje kantin skolah tu. wkakakakakakaa. kesian gak aku tengok raihan layan budak budak cam kite dulu. kehkehekhekeh.

dulu mase skolah kan budak pompoan ramai gak yang pakai pinafore tu. yang ade skirt tu. kehkehkehkeh. agak agak pangai jahat datang, buat buat jatuh pemadam bawah meje. pastu pegi intai spender budak pakai skirt tu sambil kutip pemadam. pemadam jatuh 2 saat. nak kutip balik semenet!!!! wkakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaa

dulu mase sekolah cite cine paling femes cite " THE LEGEND OF CONDOR LOVERS" peh.... sume berangan nak jadi yang guo la. nak jadi awek cun la. ape la. wkakakakakkaa.

dekat tempat letak kereta cikgu tu kan ke ade 4 tiang besi. dahla berkarat. wkakakakakakakak. bosan bosan ke, taim rehat ke, main bende bodo tu. abis main tangan sume kuning. wkakakakakakakakakaka

ade bangunan lame dekat dgn surau tu dekat blakang die adinding tinggi. memang pot lepak lah situ. kehkehkehkehe. dekat belakang bilik sukan yang tempat simpan brang barang sukan pe sume tu ade laluan nak sampai kantin dgn cepat. kehekhekehekh. agak agak datang lewat, kan pintu pagar depan dah kunci, kehkehekhe. jadi, dekat dgn kantin tu, ade tembok boleh panjat. kehkehekhe. tu kaalu dtg lewat ke nak fly ke. wkakakakakakakakaka. memang gerenti lepas. wkakakkakkak

kan dulu mase skolah ade kelas ape ntah yang blaja buat sandwich dalam kelas. kelas seni eh? x ingat aku. tukang bawaknye sikit. tukan makan nye ramai pulak. kehkehkeh. agak agak terbuat banyak, jemput budak kelas lain dtg join makan skali. kehkehkehkeh. dulu lagu paling femes -rindu serindu rindunye- kahkahkah. masuk bilik khas untuk pemulihan memang cerie je. kahkahkah. main polis sentri smangat nak mampos. suh bace buku xnak pulak.

kehkehkeh. rindunye la aku zaman dulu.

10 comments:

  1. hoi~ aku suka kot beli tora dgn ding dang tu bnyk dapat benda2 ajaib !! hahah

    ReplyDelete
  2. hahahha. weh, jojo tu ketegeri mahal sket. 1.50 tak silap an? wkakakakakakakkaka

    ReplyDelete
  3. sampai ari nie aku ske beli tora lgi..
    smpai kna marah ngan mak aku -_-"

    ReplyDelete
  4. hhahahaha dib. bab sandwich tu aku pon ade mnglami. dak pmpuan lah rajin buat dak laki tukang makan. ahahahahaha

    ReplyDelete
  5. ejat: hahhahhah. terbaik an sandwhich? kekkekeke

    ReplyDelete
  6. ouh hie adibbbbb!!!
    heee..tapi knp ko bawak ikan emas p sekola?
    kami semua bawak ikan laga bleh lawan2..
    then bawak ikan emas ada apa motif..?

    ReplyDelete
  7. mane ade ikan emas. macam macam jenis ikan dowh. kau bawak ikan lage? ko kaki judi eh intan? kehkehkeh

    ReplyDelete
  8. ouho..
    o0o0pss..
    terkantoi pula =.='
    hahaha

    ReplyDelete
  9. hahahha. pijan? lagu aku play ni eh? sedap kan? kehkehkehekh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...